Cuma, Ocak 7

Starbucks

Hiçbir zaman çay içen biri olmadım, neden bilmem, ama üniversiteye hazırlık yıllarında başlayan kahve tutkum daha uzun seneler devam edecek gibi. Tabii o zamanlar Starbucks yoktu (eyvah yaşım ortaya çıkacak!); ancak Türkiye'ye geldiği günden beri  Starbucks benim vazgeçilmezlerimdendir, bilen bilir, arkadaşlarımla orada buluşurum, caddede kahvemle dolanıp keyif yapmaya bayılırım, ofiste tükettiğim Starbuck's kahvelerini saymıyorum bile :) Kopenhag'ta yaşadığım yıllarda Starbucks için havaalanına gittiğimi bile hatırlarım! Uzatmayayım, sanırım ne demek istediğimi anladınız :)
Geçtiğimiz gün Starbucks yeni logosunu paylaştı ve artık logosunda Starbucks Coffee yazmayacağını açıkladı. Bu logo değişikliğinin sebebi Starbucks'ta satılan kahve dışı ürünleri pazarlama stratejisi. Starbuck'sta portakal suyu içerken bardakta Starbuck's Coffee yazısından insanlar rahatsız olmasın diye, veya dondurma yemek isteyenlerin (evet yakında olacak) orada sadece kahve vardır diyip Starbuck'sı pas geçmelerini önlemek..
Logo bir yana, aklımda 2 soru var..Bu kadar beğenilen ve ciroları uzaya varmış bir marka, bira veya dondurma satma pahasına öz ürününü kolayca arka plana atabilir mi? Peki ya bu strateji geri teper de kahve tutkunları Starbucks'a küserse ne olur? Cironun dağılımı üzerine eminim çok detaylı hesaplamalar yapılmış ve stratejiler geliştirilmiştir. Yeni logoyu ben biraz yadırgadım, belki zamanla alışırız ama ilk izlenim "no name" bir markanın ürünü gibi gözüktüğü şeklinde, kahveden çok smoothie bardağına benziyor..Umarım kahveyi bir kenara atma fikri sadece logoda kalır..

1 yorum:

  1. Boyle haberleri de bizle paylastigin icin cook tesekkurler..Bu arada 'Starbucks Cafe' falan yapsaymis bari..Bu sekilde no name bence de cok anlamli durmamis..Bu arada mesela Cafe Nero Ingiliz degil mi ?? Ama baya da basarililar..Starbucks da cook American kaliyor benim ilk tercihim Nero.. Italyanlar hicbirini sevmiyor gerci ;-))...Gloria desen daha bir pahali gibi algiliyorum ve digerleriyle ayni keyfi vermedigini dusunuyorum..Su kahvecilerin hepsini inceleyip karsilastirmali bir yorumunu, bir gun bizlerle paylasirsan sevinirim kahve canavari ;-))...

    YanıtlaSil