Salı, Aralık 3

Bağışıklık sistemimi kaybettim, hükümsüzdür (!)

Aslında beni boşverin.. Bilenler bilir; oldum olası ÜSYE (Üst Solunum Yolları Enfeksiyonu) benim en kadim dostumdur. Böyle geldim, böyle gideceğim ben artık alıştım :)

Ama dikkatinizi çekmek istediğim bir başka nokta var. Son zamanlarda "bağışıklık sistemini güçlendirici" ne kadar çok bitkisel ürün, vitamin, takviye gıda vs. çıktı farkında mısınız? Multi-vitaminler, propolisler, beta-glukanlar, sardunya köküne varana kadar başlı başına ayrı bir sektör oluştu. Peki ama birkaç yıl öncesine kadar kışın portakal yiyerek soğuk algınlığından korunan insanlarken ne oldu da üçer beşer hapları yutar olduk?

Artık yediğimiz neredeyse hiçbir şeyin doğal olmaması olabilir mi sebebi? Adını dahi koyamadığımız, daha doğrusu koymak istemediğimiz, çeşit çeşit katkı maddeleri olabilir mi mesela sebebi?

Ben gıda mühendisi veya beslenme uzmanı değilim sonuçta; ancak kendi çapımda elbette gözlem yapıyorum ve bir süredir satın aldığım gıdaları tamamen çocukluk hafızama göre tahlil ediyorum. Çocukluğumdaki gibi kokan domatesin peşinden gidiyorum, ikinci gün suya dönen maydanozun yerine balkondaki saksıda tohumdan yetiştirmeyi deniyorum veya 3-4 hafta bozulmadan kalabilen ekmek veya yoğurt gerçekten "doğal" olamaz diyerek üşenmeyip evde yapıyorum.


Elbette İstanbul'da yaşayıp satın aldığım tüm ürünlerde bunu yapmam mümkün değil; ancak az da olsa bilinçlenmekte hepimiz için fayda var diye düşünüyorum. Bakın bunu ben söylüyorum! Ben ki köfte, makarna, patates ile büyüyen, para karşılığı haftada 1 fasulye, ıspanak yiyen, sebzelerin adını 30 yaşında öğrenen biriyim. Ama beni dinlemenizi umuyorum, zira bundan sonrası için durum daha da vahim olacak. Doktorların artık neredeyse kanıksadığımız kanser vakalarında sağlıksız beslenmenin önemine dikkat çektiği bir gerçek, devletin doğal tarımı desteklemek yerine ne idüğü belirsiz hibritlere çiftçiyi zorladığı bir gerçek, bir zamanlar tahıl ambarı olarak anılan ülkemizde en temel gıdaların bile artık ithal edildiği de maalesef bir gerçek.

O yüzden siz benim gribi boşverin de, kendiniz için, çocuklarınız için ne yapıyorsunuz onu söyleyin?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder